blogger lelaki logo

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

11 Komen
Isu bauksite di Kuantan rasanya sudah banyak mendapat pendedahan di media-media massa. Malah pernah mendapat reaksi daripada MB Pahang sendiri. Namum sehingga hari ini nampaknya tiada jalan penyelesaian yang konkrit.

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Yang terkini kita akan lihat samaada 'karung' akan selamatkan Kuantan daripada bahana bauksite. Janjii demi janji, berapa lamakah lagi rakyat harus menunggu dan bersabar menghadapi semua ini.

Jika kita dapat saksikan aktiviti perlombongan bauksite di sekitar RTP Bukit Goh berada tidak jauh daripada kawasan penempatan penduduk. SOP apakah yang membolehkan aktiviti perlombongan ini diteruskan???

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Alam semulajadi sememangnya anugerah yang tak ternilai, menjadi tanggungjawab manusia untuk menggunakannya secara berhemat dan menjaga alam agar kita tidak menzaliminya.

Gambar-gambar ini hanyalah tak sampai separuh daripada peratusan muka bumi Kuantan yang dirobek untuk hasilnya di dagangkan ke Tanah Besar China.

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)

Gambar yang diambil mengguna drone ini berasal darpada page Drone Pahang.

Jikalau tak puas tengok gambar, jom kita lihat rakaman video daripada udara pula kali ini disekitar Gebeng dan Perlabuhan Kuantan.

Bauxite Aerial Video
Video Udara Pencemaran Bauksit
Posted by DRONE Pahang on Sunday, 6 September 2015

11 Komen untuk "Gambar Perlombongan Bauksite Dari Pandangan Udara (Drone)"

avatar

pencemaran yang sangat dahsyat sebenarnya

avatar

Pelik juga...pencemaran dan kerosakan dah tahap melampau tetapi tiada tindakan dari pihak berwajib untuk menghentikannya!
Media massa juga tidak memperbesar-besarkan isu ini.
Something wrong somewhere...
Berdoalah...orang yg dizalimi doanya mustajab... InsyaAllah.

avatar

sebaran di media massa ada cuma tidak medapat liputan secara meluas...macam ada something fishy...

avatar

Ia sgt perlu di Hentikan! Bauksit perlu di hentikan bimbang ancaman Alam sekitar..

avatar

tu dia.sampai botak dikerjakan ...kesian..mana haiwan2 dalam tu tinggal ye??ke habis semua mati?

avatar

adehh,, cari adsense, takdok pulop..

avatar

semoga kuantan dilindungi hendaknya

avatar

Kalau di Selangor berlaku mcm ni pasti hari2 dok kluar kat tv huhu... Semoga penduduk kuantan dan sekitarnya dilindungi dari sebarang kemudaratan... aamiin.

avatar

orang kuantan je faham masalah ni.
serius tension!!!

avatar

Aik Najib tak buat apa-apa ke?

avatar

tiap kali pegi kuantan sah kereta berubah warna :(

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.