blogger lelaki logo

Salam Merdeka 2015

13 Komen
Salam kemerdekaan 2015. Merdeka! Merdeka! Merdeka! Saban tahun kita sambut hari kemerdekaan negara kita. Setiap kali itulah kita akan dengar kisah penampar Jepun, makan ubi kayu, minum air sabun.

Sejarah pendudukan Jepun di Tanah Melayu adalah antara coretan perang yang besar dalam sejarah hitam negara kita. Dan antara perang yang memberikan impak besar didalam memori mereka yang hidup dizaman itu. Zaman Jepun.

Mungkin generasi zaman sekarang kurang mendapat gambaran, bagaimana keadaan susah di zaman perang ketika itu. Iyalah takkan kita nak tercetusnya perang sekali lagi barulah kita akan sedar dan tahu bertapa peritnya penderitaan peperangan.

Salam Merdeka 2015

Nak ulas panjang-panajng pasal cerita sejarah takut korang bosan pula. Apakata kita layan sejarah melalui video dan gambar.  Tulis panjang-panjang siapa nak baca kan?..hehehe..Jom lungsur kebawah.






Gambar Bersejarah Semasa Pendudukan Jepun di Tanah Melayu.






















Jika anda nak tahu lebih banyak kisah disebalik setiap gambar bersejarah ini, anda boleh pergi usah dekat FB Fanpage Tanah Melayu. 

Kredit Gambar : Page Tanah Melayu

13 Komen untuk "Salam Merdeka 2015"

avatar

Salam kemerdekaan
#sehatisejiwa

avatar

ya.

salam merdeka dari banting.

avatar

salam kemerdekaan sehati sejiwa ke 58

avatar

rare sungguh gambar-gambar tu semua

avatar

Selamat hari kemerdekaan buat kita semua.. Semoga kita akan kekal merdeka... In shaa Allah.. aamiin..

avatar

Kadang-kadang kita perlu kan imbas kisah-kisah perjuangan kemerdekaan ni. Baru la kita akan rasai nikmat kemerdekaan yang kita peroleh sekarang ini..

avatar

imbasan sebegini penting kerana pada masa kini orang suka pada merdeka sebab dapat cuti umum....pengisian yang terbaik perlu diberikan....

avatar

rakyat pada zaman dahulu berjuang habis-habisan untuk memberikan kemerdekaan kepada negara....

avatar

salam kemerdekaan! walaupun dah lepas tapi masih belum terlambat rasanya:)

avatar

Salam kemerdekaan #sehatisejiwa BL

avatar

Rasa bersyukur sangat, dapat hidup tenang dan selesa seperti sekarang. Tak da rasa takut dan bimbang.

avatar

Semoga nikmat keamanan ini akan terus berkekalan hingga ke akhirnya.. Walaupun sekarang ni rasa dah tak berapa nak aman lagi dah..hehe

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.