blogger lelaki logo

Review : Separuh Akhir Piala FA 2015

1 Komen
Saingan Piala FA 2015 kini sudah memasuki pusingan Separuh Akhir. Dengan 4 pasukan yang layak adalah Kelantan, Terengganu, Pahang dan Lions Xii. Tiga pasukan dari pantai timur dan satu pasukan singapura. Seperti biasa pusingan separuh akhir akan berlangsung secara timbal balik, dan gol ditempat lawan memberikan kelebihan kepada setiap pasukan. 

 

Separuh Akhir Pertama  Piala FA 2015 

(Semi final FA Cup 2015 first leg)


9 Mei 2015

Pahang vs Kelantan

8.45 mlm
Stdm Darul Makmur, Kuantan.

Lions XII FC vs Terengganu

7.45 mlm
Stdm Jalan Besar, Singapura

Separuh Akhir Kedua  Piala FA 2015 

(Semi final FA Cup 2015 second leg)


16 Mei 2015

Kelantan vs Pahang

8.45 mlm
Stdm Sultan Mohamad ke IV, Kota Bharu

Terengganu vs Lions Xii FC

5.45 mlm
Stdm Sultan Ismail Nasiruddin Shah

Dan Perlawanan AKhir Piala FA 2015 dijadualkan berlansung pada 23 Mei 2015.


Pahang Vs Kelantan

Pertemuan dua pasukan pantai timur ini menjadi tumpuan aku. Sebab aku dengan jelas adalah penyokong The red Warrior.

Sebenarnya pasukan Kelantan beraksi pada musim ini agak tempang. Prestasi yang terumbang ambing. Pada saingan Liga Super keadaan Kelantan kini agak kritikal.

Pertemuan dengan Pahang adalah satu perlawanan yang agak sukar buat Kelantan.

Dalam pertemuan sebelum ini. Kelantan telah tewas di gelanggan sendiri. Namum itu ketika dibawah kendalian Goerge Boateng. Selepas abang pinky iaith Azraii Khor ambil alih tugas sebagai Ketua Jurulatih, corak permainan TRW telah banyak berubah.

Kunci utama untuk Kelantan menyekat kemaraan Pahang adalah perlu mengawal ketat Gopi dan Nwakamea. Dua pemain ini adalah yang sering mengorak serangan.

Jika Gopi berjaya disekat, jentera serangan belah kiri Pahang akan lumpuh. Kebiasaannya Nik Shahrul Azim akan menggalas tugas di bahagian pertahanan kiri Kelantan akan bekerja keras mengekang larian laju Gopi.

Nwakamea, gah dengan gelaran orang besi. Gelecekan beliau mampu melepasi sehingga 3 atau 4 pemain. Pertahanan tengah Kelantan perlu pastikan bola tidak sampai ke kaki Nwakamea. Jika tidak, gawang Kelantan akan dirobek.

Perlu di perhatikan juga adalah Azidan atau Hafiz yang rajin membuat lorongan berbahaya mencari Nwakamea. Pemain Kelantan perlu cepat panas enjin, membuat pressing awal di bahagian midfield agar bahagian tengah padang tidak dikuasai oleh pemain-pemain Pahang.

Prestasi Pahang musim ini agak konsisten. Lebih-lebih lagi kini mereka baru sahaja mengungguli tahkta Liga Super.

Selamat berjuang buat pasukan Kelantan. Cari kelebihan gol ditempat lawan, untuk pastikan kejuaraan Piala FA 2015 tidak terlepas dari dakapan pada musim ini.

#GomoKelateGomo

1 Komen untuk "Review : Separuh Akhir Piala FA 2015"

avatar

tahniah kelantan dapat mara ke finall..

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.