blogger lelaki logo

Siapa dalang Terowong Larkin?

9 Komen
Siapa dalang yang menimbul kekecohan dalam 'Terowong larkin' semasa perlawanan JDT beretemu T-Team pada 1 Februri lalu akan didedahkan oleh FAM.

Siapa dalang 'Terowong Larkin'?
Dalam insiden ini seorang pegawai tertinggi Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) telah didakwan menumbuk Evlado Rodrigues, pemain import T-Team.

Siasatan telah dibuat dan FAM masih menunggu beberapa maklumat penting daripada Jawatankuasa Eksekutif FAM dan Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Kali ini kita akan dapat menyaksikan kewibawaan FAM dalam menangani kes yang melibatkan individu yang berprofil tinggi. FAM tidak boleh bias dalam isu ini, jika tidak ia akan merosakkan lagi bola sepak Malaysia.

Keadilan perlu ditegakkan, hukuman yang setimpal perlu dijatuhkan. Harap tiada pihak yang tertindas. Supaya menjadi pengajaran tidak lagi berlaku insiden seperti ini.

Baru sahaja kita hendak merasa kemeriahan bola sepak Liga M musim ini, tetapi dihidangkan dengan insiden yang buruk macam ini.

Satu lagi perkara yang agak teruk aku tengok dalam senario bola sepak negara kita adalah dari segelintir penyokong yang terlalu beremosi. 

Penyokong setiap pasukan sepatutnya berfikiran lebih matang jangan kita jadi macam footbal hooligans seperti diluar negara. Apa juga sukan sepatutnya membawa kearah penyatuan.

Semoga ada cahaya dipenghujung lorong yang gelap. Siapa salah dalam isu 'Terowong Larkin' ini tidak penting, tetapi kita mencari kebenaran disebalik kisah ini.

9 Komen untuk "Siapa dalang Terowong Larkin?"

avatar

nice blog.. very informative .. =D datanglah ke blog saya mawarjane.blogspot.com

avatar

siapa dalang?


itu yg kita kena tunggu dan lihat.

avatar

Assalam
Harap selesai yang kekal hendaknya.

avatar

Tak selesai lagi isu ni kan

avatar

harap dapat tahu keputusannya segera

avatar

Bila nak umumkan ni. Tak sabar pulak aku nak tahu sape.

avatar

Ya..harap ada keadilan untuk menda ni..hehe

avatar

kalau ada dalang tu tangkap cepat2, buat rosak liga jer

avatar

penyokong fanatik tu dah bagus. Tapi terlampau fanatik tu..susah la jugak..

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.