Create Blogger AMP HTML template install & download Accelerated Mobile Pages themes for Blogspot platform.

Murtad in Pantai Timur (MPT)

Murtad in Pantai TimurMurtad in Pantai Timur (MPT) kedengaran sumbang sejak dua menejak ini, isu murtad ini bukan isu kecil, ia adalah isu yang besar dalam agama Islam.

Isu Murtad bukan untuk dijadikan bahan senda gurauan atau sekadar untuk suka-suka mengisi masa lapang melayan laman sosial. Ia adalah isu sensitif bagi orang muslim.

Murtad bermaksud meninggalkan atau keluar daripada agama. Perbuatan murtad amat ditegah dalam ajaran agama Islam.

Walaupun isu murtad bukan baru berlaku di Malaysia. Namum kini virus kembali melanda dengan kemunculan tiba-tiba Murtad in Pantai Timur di laman Facebook.

Murtad in Pantai TimurNamum sejauh mana kepastian dan kebenaran akan kisah disebalik khabar yang tersebar kini, diharap pihak berwajib akan segera menjalankan siasatan terhadap isu Murtad in Pantai Timut (MPT) ini.

Kita tidak mahu spekulasi berterusan bermain di minda masyarakat, apakah ia benar-benar berlaku, atau cubaan provokasi dari mana-mana pihak, dan telah menpergunakan akaun facebook orang lain untuk buat kerja tak bermoral ini.

Diharap isu ini diselesaikan dengan segera agar tiada kekecohan yang berlaku di antara agama atau ada yang mula terpengaruh dengan pemilik akaun facebook Murtad in Pantai Timur.

Dengan ayat yang agak kasar dan boleh mendatangkan kemarahan umat Islam, nyata pemilik akaun Murtad in Pantai Timur ini sungguh berani.

Jika ia berlaku secara berterusan, ia bukanlah satu perkara yang sihat, zaman kini budak-budak sekolah pun sudah terdedah dengan laman sosial, jadi ia ada bahayanya juga jika dibiarkan begitu sahaja.

Murtad in Pantai TimurTidak dapat dipastikan akan kebenarannya, namum ada yang mengaitkan Murtad in Pantai Timur dengan seorang wanita bernama Juli Sumardiati Binti Mohd Jalaludin.

Dan yang lebih mengejutkan, nama wanita ini pernah disiarkan di akhbar semasa dia menjadi pelajar SPM terbaik di Terengganu, dan juga bekas pelajar MRSM Kuala Terengganu.

Ada orang bercerita pasal wanita ini sebenarnya pernah dirogol oleh orang terdekat dengannya. Dia kemudian mengadu kepada ibu dan bapa tentang dia dirogol oleh seorang lelaki, namum ibubapanya pula tidak percaya, selepas itu barulah dia mulai tidak percaya kepada tuhan dan menjadi 'Freethinker'.

Diharap disiasat akan kebenaran pemilik akaun ini, jika betul wanita ini pemilik sebenar akauan facebook Murtad in Pantai TImur, sila ambil tindakan yang sewajarnya, jika nama dan gambar dia yang dipergunakan sila diperbetulkan balik.

Jom DISQUS... expand_more

Komen dengan Google+ expand_more

Komen dengan Facebook expand_more

mail