blogger lelaki logo

Kisah Sebenar Seorang Budak Ditemui Di Padang Pasir

5 Komen
Kisah Sebenar Seorang Budak Ditemui Di Padang Pasir
Beberapa hari lalu menjadi viral gambar kononnya seorang budak ditemui di padang pasir, berjalan seorang diri mencari ibunya, namum apakah kisah disebaliknya.

Tempoh hari gambar seorang budak Syiria yang tidur dikubur ibubapanya juga menjadi viral, namum kisah disebaliknya pula berlainan daripada cerita yang disebarkan.


Kisah yang kita baca, budak yang bernama Marwan ini, yang berusia 4 tahun dijumpai oleh staff UNHCR. Kononnya Marwan berjalan seorang diri ditengah padang pasir untuk keluarganya.

Namum cerita sebenarnya, Marwan hanya terpisah sedikit sahaja di belakang sekumpulan perlarian yang berjalan kaki merentas padang pasir dari Syiria menuju ke Jordan. Biar gambar sahaja yang berbicara untuk menceritakan keadaan sebenar.

Kisah Sebenar Seorang Budak Ditemui Di Padang Pasir

Namum berita yang lebih penting adalah rombongan perlarian Syiria ini selamat sampai ke tempat perlindungan mereka yang disedaikan oleh PBB. Semoga keadaan di Syiria cepat pulih, kesian kepada rakyat disana, hidup berantakkan.

Kisah Sebenar Seorang Budak Ditemui Di Padang Pasir

5 Komen untuk "Kisah Sebenar Seorang Budak Ditemui Di Padang Pasir"

avatar

laa....lain plak cerita nya....

avatar

Sekeping gambar seribu cerita. Jadi tak salah kalau kita dapat berita yang berbeza melalui sekeping gambar yang sama. Masing-masing punya interpertasi sendiri. Cuma, dalam mentafsir gambar, perlu ada methedologi yang tertentu agar tidak lari dari maksud sebenar / cerita sebenar.

avatar

semoga mereka semua selamat

avatar

Gitu pulak ea.. urmmm

avatar

Setiap kisah ada perspektif yang berbeza.

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.