blogger lelaki logo

UPSR 5A Dapat Hadiah Mini Cooper

57 Komen
Keputusan UPSR sudah keluar. Budak-budak darjah 6 dah tahu kemana arah mereka selepas ini. Dapat masuk ke sekolah berasarama penuh atau tidak.

Ini aalah hala tuju pertama yang ditentukan sendiri oleh diri, dengan hasil usaha yang telah dilakukan, kita tahu dimana tahap kita dan hasilnya kita akan belajar di mana, adakah di sekolah yang terbaik?

Namum itu cerita orang yang berjaya, kepada yang gagal dalam UPSR ini, tak erlu gusar, ini baru permulaan, jauh lagi perjalanan. Tak semestinya kita gagal UPSR, kita akan gagal selamanya. Selepas masuk ke peringkat sekolah menengah nanti, berusahalah lebih gigih lagi.

UPSR 5A Dapat Hadiah Mini Cooper


Ini ada cerita menarik UPSR 2013, apabila seorang ayah telah mengahdiahkan anaknya yang berjaya dengan cemerlang dalam UPSR dengan mendapat keputusan 5A. Ayahnya telah hadiahkan kereta Mini Cooper kepada anaknya

Ambil kau. Bukan murah tu beb. Tu baru UPSR, kalau dapat semua A dalam SPM nanti, silap-silap adik ni dapat hadiah kereta Ferrari kot.

57 Komen untuk "UPSR 5A Dapat Hadiah Mini Cooper"

avatar

ui amk a iii... beruntung nya anak yg pandai dan ayah yg baik nih

avatar

Masalahnya anak boleh ke bawak kete..ambik lesen pun xboleh lagi.hehe

avatar

Untungnya budak tu dapat kereta pada usia yang begitu muda. Kita dah kerja berpuluh tahun belum tentu lagi dapat.

avatar

Alasan bapak pada mak untuk beli kereta baru kot...tumpang nama anak, baru mak boleh terima...hehe

avatar

assalamualaikum
singgah pagi

avatar

Huhuhuh...dunia sekarang sudah berubah. Untung adeq tuh.

avatar

Assalamaualaikum dan selamat pagi
Masha Allah Tabarakallah.. Untung budak ni. Pasti gigih belajar kerana ibu bapanya dihargai.

avatar

motip bagi hadiah keter tu kat sekolah???? bukan boleh drive sendiri bwk blk pun... hmmm...

avatar

Famili memang betul-betul orang senang agaknya. Beli kereta pun, rasanya kena tunggu habis sekolah la kot baru boleh pakai sebab bukannya boleh ambik lesen umur 13 tahun.

avatar

patut kena hadiah driver sorang skali.. senang nak kemana2 ..sah2 adik ni tak de lesen :)

avatar

Tak setuju dengan hadiah ni.. mewah sgt.. org keje pun tak mampu beli ni

avatar

Tahulah berupaya memberi apa sahaja, nak bagi hadiah pun biarlah berpada2 dan bersesuaian dengan umur dan kegunaan. Macam lebih kepada nak menunjuk2 ajer...kesian kpd mereka yg berjaya tapi ibu bapa tidak berkemampuan. Aku pun jeles...

avatar

Rosak minda budak tu, sudah di manjakan dengan kemewahan

avatar

amboi untungnya budak2 sekarang...melampau mahal hadiah tu...

avatar

untung bapa ada kerja yang bagus

avatar

kita dulu mana ada dapat apa-apa huhu..

avatar

huntong la budak tuuuu

avatar

hadiah dulu tak sama dengan hadiah sekarang.......

avatar

pergh..huntungla..tapi boleh drive ke..tak boleh bagi nad jele..hehe

avatar

ni jenis banyak duit ni....mak oii umur 12 tahun dah ada keta mahal...

avatar

rasanya duit beli kereta tu disimpan untuk pendidikan anaknya kelak lagi sesuai kan.. :)

avatar

lambat lagi baru boleh ambik lesen, tapi memang beri motivasi yang tinggi pada anak.

avatar

bertuah! ..bahagian masing2. motivasi tu penting bg mengekalkan kamajuan diri. Tahniah.

avatar

perghh napa la bapak aku x beli kan aku jugakkk..hahahaha

avatar

Assalammualaikum...BL,

wahhh..tak mampu nak bg anak hadiah macam nie..

mselim3

avatar

Mungkin kita akan tengok dari aspek nilai hadiah tu je. Tapi, kalau kita fikir sejenak, apa yg bpa budak tu dah buat berhasil kan? Anak dy dapat 5A.

avatar

kalau die xnk kasi gua kete tu, bukan nk pakai nk jual n kawin hehe

avatar

psttt... adik kecil ni dah ada balak ke belum nih?

avatar

wahh untung betulkan :) hehehe adik ada lesen ?? opps orang kaya mesti ada driver

avatar

Beli iphone 5 sudah -,- Over pakcik ni .Duit bank tu jangan lupa bayar ye pakcik .Banyak dah kes beli kete mahal2 ,pinjam duit bank then xmampu bayar .Be careful .Diri sendiri yg susah nanti .

avatar

Hopefully besar2 nanti jangan lupa diri .Bijak .Terlebih bijak pun bahaya ok .Macam Amalina 18A .Bijak2 .Pakai tudung dulu .Sekarang rambut fuhhh .Lawa .Boyfriend matsalleh .Bahaya betul .Bazir duit kerajaan je hantar g belajar luar negara -,-

avatar

Pehh... senggattt lah.. baru UPSR tu.. huhu..

avatar

harap si anak menghargai kasih sayang bapanya dan menjadi anak solehah ...

avatar

Bapak dia mampu, biar le...duit dia.
Err.., tapi tak rasa membazir ke lagi 5 tahun baru boleh belajar lesen memandu ?
Jangan kereta tu jadi the most expensive tukun udah le :-)

avatar

Bertuah adik ni..rezeki dia kecil-kecil lagi dah ada minicooper...mesti bapak dia melaram lepas ni...

avatar

baru lepas upsr mana ada lesen memandu...apapun ia adalah rezeki masing-masing

avatar

Kan bagus kalau ayah dia belikan tanah or rumah ke..kalau kereta, nilai tu akan berkurang,,,tp kalau tanah, nilai akan meningkat,,

avatar

untung budak tu. tapi membazir la pulak. keta bukan boleh dia bawak pun. pendek akal betul la pak dia.

avatar

Ayah dia beli cash. Tak pinjam bank pun :)

avatar

Setuju 100%

avatar

Membazir sgt... Upsr x kemane la wei... Ade kwan aku dpt 5A upsr tapi pmr xde A pun... Yg dpt 1A upsr, pmr die dpt 8A.. Sume ni poyo je....

avatar

Motif bagi ank kreta???? Nak bagi masuk surat khabar la tu...

avatar

kayo sgt bapaknye kot... hadiah kereta, ayahnye juga yg pandulah, anak baru darjah 6 mana ada lesen... haha

avatar

Untung kan anak tauke ayam nih,,huhu

avatar

Untungnya dapat kete. Kalau bapa mampu tak ape...yang tak mampu, yg jadi masalah. Anak saudara aku dapat 5A gak, aku nak bagi hadiah stkt yg aku mampu...

avatar

nak juga mini cooper

avatar

bila dh spm nk kereta baru pulak -_-

avatar

memang bapak dia org kaya kelantan masa ni, tokey ayam, murah rezeki sbb ayam dia paling murah dia jual...

avatar

biarla rezeki masing-masing...
kalau dapat keta ni anak yang lain pun nak berusaha juga..
paling tak pun minta hp je...ikut kemampuan mak bapa mereka la

avatar

nak masuk surat khabar aje..... klau x buat mcm tu mana nak masuk surat khabar. Berlambak budak dpt 5A. Anak kita pun dpt 5A gak cuma mampu hadiah RM50 aje.... nak buat mcm mana itu aje yg mampu. sbb tu x masuk paper. Untungnya jadi anak org kaya....

avatar

Mak ai! First time dengar cerita macam ni. Mahal betul galakkan yang diberi oleh si ayah untuk anaknya rajin belajar...

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.