Teman Lelaki Untuk Disewa

Teman Lelaki Untuk Disewa

Teman lelaki untuk disewa, pelik tapi benar itulah berlaku di negara China. Macam-macam hal keranah manusia zaman sekarang.

Kalau kereta untuk disewa atau rumah untuk disewa itu sudah biasa kita dengar. Tapi apabila manusia pun boleh disewa, tak tahulah siapa yang terdesak. Samaada si lelaki yang terdesak nak cari wang online, atau si perempuan yang terdesak nak cari teman sehingga sanggup menyewa teman lelaki.

Teman Lelaki Untuk Disewa

Sebuah laman web di China iaitu Taobao (dah macma nama power bank je) ada menyediakan perkhidmatan menyewa teman lelaki.

Dah nama pun sewa kan, jadi mestilah ada caj. Sewaan untuk jadi teman unutk makan malam adalah sebanyak 50 yuan (RM25) sejam atau jika untuk membeli belah pula sebanyak 30 yuan (RM15) sejam. 

Caj itu tidak termasuk bayaran tetap sebanyak 30 yuan sejam sepanjang tempoh masa sewaan. Itu belum  kira caj untuk ciuman. Tapi kalau setakat nak pegang tangan dia bagi percuam je. Macam-macam.

Ada juga yang menjadikannya sebagai sumber pendapatan sampingan, siap boleh dijadikan kerja separuh masa. Harap-harap dekat Malaysia tak adalah perkhidmatan semacam ini. Terdesak sangatkah sampai nak menyewa teman lelaki?

Ada sahaja pihak yang cuba mengambil kesempatan jika ada pihak yang terdesak. Mereka memang laju bab bisnes.

Mungkin boleh dianggap untuk suka-suka, namum memang tak sesuai dengan adat cara kita orang timur. Bagi aku rasa tak selesa jika hendak keluar berduaan dengan orang yang tidak kita kenal.

Share this:

Disqus Comments