blogger lelaki logo

Wordless Wednesday #6 : Si Gembala Kerbau

37 Komen
Si Gembala Kerbau
Si Gembala Kerbau

37 Komen untuk "Wordless Wednesday #6 : Si Gembala Kerbau"

avatar

Hidup di kotaraya seperti KL ni, orang dah banyak yang tak ambik peduli tentang burung. Burung-burung macam pipit dan gembala kerbau ni dah makin berkurang. Gagak banyak la kat KL ni. Bila burung berkurang, itu tandanya alam kita sudah tercemar.

avatar

Beburung memerhatikan gelagat manusia yang rakus dan tamat..salam blogging.

avatar

sungguh indah ciptaan Ilahi

avatar

Lama dah tak tengok burung ni...maklumlah...kerbau pun dah payah nak cari...apatah lagi burungnya...

avatar

Mana kerbaunya? Hehe

avatar

hahaha... kat KL kerbau pon aku dah x nampak skrg..hahahaha

avatar

sekarang susah nak jumpa kerbau sb byk jadikan lauk pauk orang kawin

avatar

nama burung tu ker?? baru aku tahu nih.

avatar

kecik-kecik dulu memang banyak burung ni. sekarang ni banyak gambar burung ni je la.

avatar

Burung gembala kerbau...

avatar

Jarang jumpa burung, maybe kerbau pun jarang jumpa

avatar

eh, cantiknya burung gembala kerbau ini :)

avatar

Semakin jarang dapat melihat burung gembala kerbau ini.

avatar

Burung yang semakin jarang dapat dilihat..

avatar

burung tuh suka hinggap kat kerbau yer..??

avatar

ke burung ni best friend kerbau

avatar

Burung nie makan parasit kat badan kerbau...

avatar

nama burung itu seperti itu ? atau sebab dia selalu ada atas kerbau ?

avatar

burung ni boleh cakap

avatar

melawat sisni bro.. tapi burung ni bukan boleh cakap ke?? kalau tuan dia ajar ckp..

avatar

Setiap hari berkawan dengan burung gembala kerbau ketika berjalan kaki keliling taman setiap pagi...

avatar

nama burung ni burung ...kerbau ke ? haha..emm ..atau ...adakah gembala kerbau

avatar

burung gembala kerbau... ^_^...

avatar

ada orang sebut nama burung ni 'Burung Tiong'..memang betul burung ni kalau diajar memang pandai bercakap...kena bagi makan buah nenas...asah lidah dia...apabila diaajr dia akan meniru percakapan tuannya

avatar

dah jarang boleh nampak burung ni. Memang nama burung ni gembala kerbau ke? hehe

avatar

owh , burung ni ler yg selalu dok atas kerbau ...

avatar

Assalam
Si Gembala Kerbau ini juga adalah Penakluk Bendang. Hebat.

avatar

ada cerita si gembala kerbau nie....

avatar

teringat zaman kecil pernah bela burung ni :)
boleh ajuk org berckp bila di ajar :)

avatar

burung lambang kebebasan diri..

avatar

dah lama x dengar org sebut nama burung tu..

avatar

Ooooo...Gembala kerbau namanya...sekarang ni ada lagi ke kerbau..susah nak tengokkan..

avatar

internet baru laju hoho

avatar

Wahh dah laman tak dgr citer si pengembala kerbau ni..hehehe

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.