blogger lelaki logo

Siapakah Budak Lelaki Yang Hebat Ini?

41 Komen
Budak Lelaki Yang Hebat

Gigih budak lelaki ini mendukung sebutir peluru berpandu mortar. Dia tak kisah walaupun muka dia bercomot dengan minyak hitam. Dia tak kisah tak dapat bermain-main dengan kawan-kawan seperti budak-budak lain.

Siapakah budak ini, mengapa dia perlu bekerja begitu teruk, sedangkan budak-budak lain sedang berhibur.

Budak Lelaki Yang Hebat

Nama budak lelaki ini Issa, baru berusia 10 tahun. Tidak seperti budak-budak yang lain, dia lebih suka menghabiskan masa bersama ayahnya bekerja di sebuah kilang senjata milik Mujahidin Aleppo, Syiria. 10 jam sehari, 6 hari seminggu.

Sungguh cekal budak ini mengharungi hidup, dalam usia yang begitu muda sudah dipertanggungjawabkan mengglas tugas yang besar. Setiap hari Issa bergelumang dengan bermacam-macam jenis peluru. Ada yang lebih besar daripada lengannya sendiri.

Budak Lelaki Yang Hebat

Budak Lelaki Yang Hebat

Budak Lelaki Yang Hebat

Budak Lelaki Yang Hebat

Budak Lelaki Yang Hebat

Apa yang dapat kita baca daripada renungan mata budak lelaki ini, dapatkah kita meneka isi hati budak ini....Dia seperti bertanyakan, bilakah semua ini akan berakhir?

41 Komen untuk "Siapakah Budak Lelaki Yang Hebat Ini?"

avatar

Harap budak ini tabah menghadapi hidup

avatar

perjalan hidup dia masih panjang lagi...

avatar

sungguh cekal jiwa si kecil ini.. xtentu kita yg dewasa nie mampu lakukan spt yg dia lakukan.. doa2 mg syria dan negara2 Islam lain berjaya dlm menentang musuh2 Islam..

avatar

Hebat budak ni..bakal panglima perang..

avatar

Dia cakap....

Bila la gua nak jadi jutawan senjata nie...

avatar

risau tengok, umur 10tahun dah buat kerja bahaya sangatlah. semoga Allah pelihara keselamatan adik ni.

avatar

renungan beliau kosong seperti kosongnya rumah kosong

avatar

hu3..semoga dia terus cekal

avatar

boleh jadi pahlawan sejati bila besar nanti

avatar

alamak bro ni...mana lah tau kan rezeki dia nak jadi tokey bom..ha3

avatar

itu la pasal..ini bukan kerja main2 ni..buat peluru tu..silap2 boleh meletup..buat naya je

avatar

hu3..mingkin dia duk tunggu air kosong tu..dahaga sangat2 dah

avatar

salute dengan budak ni gigih patut contohi

avatar

fuhhh.. ganas budak nih, syukur kita kat sini takde sampai camne.

avatar

gua pun kasi salute jugak lah

avatar

alhamdulillah..kanak-kanak disini tak perlu merasai perang mcm budak ni

avatar

subhanallah.. hebatnya dia..

avatar

Mungkinkah dah besar nanti budak ni akan jadi kaya macam Tony Stark - pemilik syarikat senjata Stark Industries yg akhirnya menjadi Iron Man?

Ishh.. Kuat betul pengaruh movie.. Tapi memang salute lah dengan budak ni. Walaupun masih kecil dah mampu buat kerja2 berat macam tu..

avatar

bro ni mesti kaki dvd nie..hahahaha

avatar

Dari usia kecil sudah didedahkan rna-rona kehidupan dunia.

avatar

Sedih tgk situasi dia..semoga dia terus tabah mengharungi kehidupan..

avatar

Fuhhh.. kecik2 dah buat senjata...

avatar

sunggu cekal adik ni...mudah-mudahan kehidupannya akan lebih baik kelak :)

avatar

pehh..terbaiklah..

avatar

budak ni sungguh cekal..tapi sudahkah dia mengerti akan semua ini

avatar

tak macam kanak-2 di Malaysia ni kna..tiap2 hari boleh pergi main

avatar

bakal jutawan senjata bak kata broframestone

avatar

bro tak nak JV buat bisnes senjata dgn budak ni ke

avatar

bakal mahir dlm peluru nnti..

avatar

Assalamualaikum. dasyat budak ni..

avatar

jujur kita sendiri pun belum mampu berjihad serbegini

avatar

mungkin akan mengegarkan Israel suatu hari nanti

avatar

salam..pahlawan cilik ni

avatar

Bahagian terhebat buat budak lelaki ni yang Allah berikan.

Kita?

avatar

mungkin jika kita ikhlas..Allah juga kan berikan kita peluang untuk berjuang

avatar

masih kecil tetapi tanggungjawabnya besar...semoga Allah permudahkan urusannya

avatar

muke budak 2 mcm bosan jew...

avatar

muja yang dah besar pun benci peluru,, i hate shooting.

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.