blogger lelaki logo

Edisi Jumaat : Berdosanya Seorang Lelaki Jika....

3 Komen
Berdosanya Seorang Lelaki Jika

Berdosanya seorang ayah jika...

dia tidak menjaga anak perempuannya, dia tidak menyuruh dan memberikan pendidikan agama secukupnya seperti solat, mengaji dan membiarkan anaknya mendedahkan aurat. Maka seorang ayah itu akan ditarik oleh anak perempuanya sendiri ke dalam neraka.


Berdosanya seorang suami jika...

dia tidak menjaga tingkahlaku isterinya, bergaul bebas dan tidak menjaga padangan dari lelaki yang bukan muhrimnya, dengan nyata berbuat maksiat, maka seorang suami itu akan ditarik oleh isterinya yang tersayang ke dalam neraka


Berdosanya seorang abang jika...

dia tidak menjalankan tanggungjawab selepas kematian ayahnya untuk menjaga adik beradik perempuannya. Dan menbiarkan adik beradiknya melakukan dosa dan tersesat dari ajaran Islam. Maka seorang abang itu akan ditarik oleh adik beradik perempuannya ke dalam neraka.


Berdosanya seorang anak lelaki jika...

Dia tidak menasihati ibunya supaya menutup aurat, suka mengumpat, menabur fitnah dan melakukan dosa-dosa lain. Maka seorang anak lelaki itu akan ditatik masuk ke dalam neraka oleh ibunya sendiri.

Jadi sama-samalah kita menjaga ahli keluarga kita agar, tidak terjerumus ke pintu neraka jahanam.

3 Komen untuk "Edisi Jumaat : Berdosanya Seorang Lelaki Jika...."

avatar

hoho. betul tu.

avatar

besar tanggungjawab kita tu bro..huhuhu

avatar

Memang berat tanggungjawab kita...semoga Allah membantu kita sentiasa

Terima Kasih kerana sudi berikan komen di entri ini. Sila berikan komen yang berhemah. Sebagai penulis saya tidak bertanggungjawab terhadap setiap komen yang ditulis. Sebarang link aktif akan di buang secara automatik. Harap maklum.