Create Blogger AMP HTML template install & download Accelerated Mobile Pages themes for Blogspot platform.

11 Langkah Kerajaan Mengurangkan Kos

Apabila rakyat mulai kecoh berkenaan peningkatan kos sara hidup. Rakyat terpaksa bekerja lebih keras dan berjimat cermat apabila berbelanja...

Lelaki Jahit Sendiri Baju Kahwin

Lelaki jahit sendiri baju pengantin, memang jarang berlaku. Tetapi itulah yang dilakukan oleh Mohd Amzar Ismail berasal dari Bukit Mertajam...

ABNxcess Memecah Monopoli Astro Dan TM

ABNxcess menawarkan perkhidmatan internet dan juga sokongan IPTV dengan promosi yang agak menarik iaitu hanya RM69.99 sebulan untuk intern...

Mak Cik Kayo : Menang Cabutan SSP 1 Juta

Tuah ayam nampak di kaki, tuah mak cik Rokeah Mohd Sidek nampak pada Sijil Simpanan Premium (SSP)  2013 apabila memenangi cabutan yang bern...

Elaun Sara Hidup (COLA) Untuk Pekerja Swasta

Baru-baru ini Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) meminta agar pihak kerajaan memberi Elaun Sara Hidup (COLA) sebanyak RM 300 kepada l...

Salam Media : Agensi Pemasaran Islamik

Menjana pendapatan melalui blog bukan perkara baru. Ada begitu banyak tawaran daripada syarikat pengiklanan untuk para blogger menjana pend...

Rare Video : Tanah Runtuh Di Pantai Remis 1993

Tahun 1993 antar peristiwa yang paling diingati adalah tragedi runtuhnya Highland Tower. Namum selain itu sebenarnya ada lagi peristiwa yang...

Banjir Oh Banjir

Tak disangka-sangka dari rentetan entri hujan oh hujan membawa kepada kisah banjir terburuk dalam sejarah hidup aku. Sepanjang perjalanan h...

Akibat Lama Tak Update Blog

Akibat lama tak update blog gua ni, trafik blog jatuh merundum. Sedih juga rasanya bila tengok graf yang mencanak naik dah terjunam turun k...

Nilai Sebentuk Cincin

Cincin adalah satu perhiasan atau aksesori tambahan sebagai penyeri buat manusia. Ada yang mahal dan murah nilainya, bergantung kepada mate...

Hujan Oh Hujan

Hujan turun membasahi bumi nan indah. Hujan sungguh menyejukkan. Hujan lebat dua tiga hari ini tandanya musim tengkujuh dah tiba. Sejak ...

Dua Minggu Tanpa Rehat

Hari ini baru aku dapat merasa nikmat bercuti dihujung minggu. Selepas dua minggu berterusan aku dikerah bekerja melampaui had. Tidur mala...

Gua Buntu

Gua betul-betul tengah buntu sekarang nie. Aktiviti blogging gua sudah beberapa terbengkalai. Masalah datang bertimpa-timpa. Bebanan kerja p...

Rahsia Duit One Dollar Amerika

Rahsia disebalik duit One Dollar Amerika. Aku tahu ada ramai yang suka dengan teori konspirasi dan segala macam teori tentang setiap perist...

Harga Nasi Lemak Di Seluruh Dunia

Nasi lemak adalah menu popular bagi rakyat Malaysia selain daripada roti canai sebagai sarapan pagi. Namum jangan kita silap sekarang tak k...

3 Juta Dollar Dalam Masa 4 Hari

Bitcoin adalah matawang digital. Sama macam wang tunai juga. Bitcoin boleh dihantar ke seluruh dunia tanpa perlu menggunakan bank serta tia...

Teman Lelaki Untuk Disewa

Teman lelaki untuk disewa, pelik tapi benar itulah berlaku di negara China. Macam-macam hal keranah manusia zaman sekarang. Kalau keret...

PS4 Dan Lelaki Di Malaysia

PS4 akan dilancarkan di Malaysia pada 20 Disember 2013. Ia akan dijual dipasaran dengan harga RM1,799 ( konsol sahaja).  Manakala jik...

UPSR 5A Dapat Hadiah Mini Cooper

Keputusan UPSR sudah keluar. Budak-budak darjah 6 dah tahu kemana arah mereka selepas ini. Dapat masuk ke sekolah berasarama penuh atau tida...

Keperluan Senjata Api

Senjata api bukan perkara boleh dibuat main, di Malaysia ada undang-undang yang perlu di ikuti jika kita mahu memiliki senjata api. Jik...

Cinta Satu Anugerah

Cinta itu satu anugerah. Manusia hidup di dalam cinta, tegaknya kasih sayang diatas nama cinta. Cinta adalah hak buat semua manusia. Setiap...

Semangat Kerjasama

Apa yang penting? Kerjasama! kata perpatah orang dulu-dulu bersatu teguh bercerai roboh. Semangat kerjasama begitu ditekankan dalam masyara...

Dah! Jangan Kutuk Proton Lagi

Teruk sangatkah kereta keluaran Proton ni? Tapi serius, lepas aku tengok video ni, aku rasa menyesal sebab juga aku kutuk kereta Proton.  ...

Blogger Malaysia Bantah AshleyMadison.com

Asleymadison.com laman web yang mengalakkan penzinaan, akan dilancarkan di Singapura pada 17 November 2013. Namum mendapat tentangan daripa...

Ketagihan Teknologi Terkini

Dunia semakin maju, kecanggihan mengelilingi manusia. Sana sini ada teknologi,, malah sudah menjadi suatu keperluan. Rasa janggal diri apab...

Apa Akan Jadi Selepas Anda Minum Coca Cola?

Coca Cola, minuman berkarbonat yang popular di seluruh dunia. Zaman kanak-kanak aku antara pengemar minuman ringan ini. Sehari sebotol itu ...

Kisah Lelaki Bersayap

Kisah lelaki bersayap, bukan sembarangan lelaki. Beliau adalah seorang lelaki yang gagah dimedan perang. Seorang pahlawan yang sanggup berk...

Masakan Yang Paling Sedap di Dunia

Masakan yang paling sedap didunia, tak payah tanya aku sudah tahu jawapannya, iaitu masakan emak kita kan. Aku yakin pasti semua orang akan...

Lelaki Vs Perempuan : Dalam Bab Belajar

Lelaki vs perempuan, bukan aku nak suruh korang bergaduh ni, tapi aku nak cerita pasal cara pelajar lelaki belajar dan cara pelajar perempu...

Wordless Wednesday #7 : Kontang

Wordless Wednesday #7 : Kontang

Peristiwa Di Bulan Muharram

Bulan Muharram adalah bulan pertama dalam perkiraan tahun Hijrah (H). Ia diambil bersemperna tahun penghijrahan Rasulullah SAW dari Mekah k...

Kenangan SPM Aku

Aku rasa rata-rata dikalangan kita semua pernah menduduki peperiksaan SPM. Tahun ini SPM akan bermula pada 6 November 2013. Dan inilah pepe...

Fakta Menarik Tentang Piala Malaysia

Fakta Menarik Tentang Piala Malaysia 2013 , dua pasukan terbaik daripada pantai timur akan berentap merebut Piala Malaysia, lebih menarik k...

Final Piala Malaysia 2013 : Kelantan vs Pahang

Menjelang Final Piala Malaysia 2013 , pertembungan dua pasukan hebat dari pantai timur, Kelantan bertemu Pahang. Sang Kijang menentang Sang...

Edisi Jumaat : Istidraj

Maksud Istidraj adalah pemberian nikmat Allah kepada manusia yang mana pemberian itu tidak diredhaiNya. Sebab itu kita jangan merasa pe...
mail